T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kaymakamlığımız tarafından yürütülen "Eğitimde 3 Adım Projeleri" değerlendirme toplantısı, Vali Mustafa Tutulmaz'ın başkanlığında yapıldı.
Çocukların bir taraftan güzel eğitim almalarını sağlamak ve aynı zamanda da yeteneklerine uygun alanlarda kendilerini geliştirmelerine imkân sağlamak, gelecekte mutlu ve ülkemize değer katacak nesiller yetiştirmek üzere İhsaniye Kaymakamlığı öncülüğünde “Eğitimde 3 Adım Projeleri” Vali Mustafa Tutulmaz başkanlığında Valilik toplantı salonunda yapıldı.
“Eğitimde 3 Adım Proje” toplantısına Vali Mustafa Tutulmaz’ın yanı sıra İhsaniye Kaymakamı Alper Taş, İl Milli Eğitim Müdürü Metin Yalçın, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü İsmail Barın, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcıları, Proje Koordinatörleri, Rehber Öğretmenler katıldı.
“Eğitimde 3 Adım Projeleri” ile ilgili olarak slayt eşliğinde bilgiler veren İhsaniye Kaymakamı Alper Taş; “Projemiz “Çocuklarımız İçin Hep Birlikte”, “Günde 1 Saat Tekrar ile Sen’de Yapabilirsin” ve “Bir Yetenek Aranıyor” adında 3 projeden oluşmaktadır. Bu üç adım kendi içinde ayrı bir proje olmakla birlikte her bir adım da diğer adımları destekleyen bir biçimde geliştirilmiştir. Birbirine entegre olmuş 3 projeden oluşan bu çalışmanın her adımı için koordinatörler bulunmaktadır. Velilerimize projeler koordinatörler tarafından tanıtılmış ve eğitim sürecinde yapılacak çalışmalar anlatılmıştır. Bu proje ile velilerin eğitim sürecinde aktif olması, okul ile bağlarının güçlendirilmesi, öğrencilerin kaliteli bir eğitim alarak ardından günde 1 saat günlük tekrar yapmaları yeterli olması, kalan zamanlarda öğrencinin sosyal faaliyetlere yönelmesi, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi amaçlanmıştır. İlçemizdeki en yetenekli öğrencilerden de özel yetenek grupları oluşturulacaktır. Bunun için ilçede, Spor, Resim, Müzik, Edebiyat, Tiyatro, Bilim ve Teknoloji grupları oluşturulmuştur. Bu gruplar ilgili destek kursları açılmıştır. İlçe genelinde proje kapsamında 444 öğrencinin eğitim almıştır. Öğrencilerin bu kurslarda kendi yeteneklerini geliştirmeleri ve ülke için bir değer olarak gelişmeleri amaçlanmaktadır” dedi.
Slayt sunumunun sonunda Vali Mustafa Tutulmaz, toplantıya katılanlara sırasıyla söz vererek “Eğitimde 3 Adım Projeleri” ile ilgili görüş ve önerilerini aldı.
Vali Tutulmaz toplantının kapanışında yaptığı konuşmasına başta İhsaniye Kaymakamımız olmak üzere projeye emek veren herkesi kutluyorum ve tebrik ediyorum diyerek sözlerine başlayarak; ”Eğitimi ve yeteneği dert edinme, derdi içinde hissetmek, hissedip de buna çözüm yolu aramak önemlidir. Önce bir kere bunu hissetmiş olmanız ve Kaymakamımız liderliğinde yapmış olduğunuz bu çalışmalardan dolayı İhsaniye ekibi olarak hepinizi tebrik ediyorum. Yapılan çalışmaların sonuçlarından da verim alınmış ve bu işin daha da somut hale gelmesine faydası olmuştur. Öncelikle veli-öğrenci-öğretmen üçgenini iyi kurmayı başarmışsınız. Zaten eğitimin birinci amacı bu bağı sağlamca kurmaktır. Zaten bu üçlüyü kuramadığınız zaman verim almamız imkansızdır. Bazı küçük yerlerde veya eğitimde akademik başarının düşük olduğu yerlerde ağırlıklı olarak velilerimizin ilgisizliğinden yakınırız. Aslında biz çocuğun eğitimiyle uğraşıyoruz veliler ile ne alakası var denilebilir. Hayır öyle değil o sacayağını eğer veli iyi tamamlamıyorsa çocuk da ilgisiz oluyor, öğretmen de ilgisiz oluyor. Bu bağı kurabilmek önemliydi, proje kapsamında bu kurulmuş ve inşallah devam eder. Tabii benim burada konuşmalardan ve sunumdan edindiğim izlenim şudur. Aslında bu proje ile Milli Eğitim Bakanlığına ve Gençlik Spor Bakanlığına, il düzeyinde de ilgili müdürlüklere görevlerini hatırlatmış oluyoruz. Aslında ilave bir şey yapmıyoruz. Zaten Milli Eğitim’in temel kanunlarında öğrencilerimizle ilgili neler yapılacağı, veliyle nasıl bağlantı kurulacağı, yeteneğe göre çocukların nereye yönlendirileceği hepsi var. Sadece bu ete kemiğe büründürülmüş halidir. Proje kapsamında çocuklarla karşılıklı olarak çok güzel bir sözleşme imzalanmış. Keşke onu bütün öğrencilere yaygınlaştırsak. Hatta buna benzer bir sözleşmeyi büyütüp tüm sınıflara asalım. Çocuğa orada bir görev bir veriyorsun, uyar uymaz o ayrı mesele ama en azından uyacağım, ödevimi yapacağım, okuyacağım diyerek buna yönelik bir sözleşme yapıyorsun. Yapacağımız iş ancak zihniyet değişikliği ile sonuca ulaşabilir. Çocuklarımızı yeteneğine göre yönlendirerek nasıl daha fazla topluma kazandırırız diyerek çalışmalıyız. Çocuklarımızın yeteneğinin arttırılmasına yönelik çalışılması gerek. Bana göre bu projeler güzel uygulanmış. Hepinize tekrar teşekkür ediyorum.” dedi.
Toplantı karşılıklı bilgi alışverişi ile sona erdi.